Wilt u uw klantrelatiebeheer ondersteunen met behulp van software? Dat kan met CRM-software. Met dergelijke software helpt u uw bedrijf om relatiebeheer digitaal te transformeren. Wij leggen u graag uit wat de voordelen zijn die een CRM-implementatie met zich meebrengen. Wat is nu precies digitale transformatie?Digitale transformatie wordt vaak ook wel digitale verandering genoemd. Dit is een continu proces van verandering in de samenleving en de economie. Dit werd veroorzaakt door de opkomst van steeds krachtigere digitale technologieën. Op wereldwijd niveau bevinden we ons momenteel in het tijdperk van digitale transformatie. In de loop van de digitale en technologische vooruitgang worden voortdurend nieuwe technologieën geproduceerd, die de deur openen naar innovatie en een diepgaande impact hebben op de maatschappij, nationaal en internationaal. Digitalisering en digitale transformatie, wat is het verschil?Vaak worden de termen digitalisering en digitale transformatie door elkaar heeb gebruikt. In feite kan echter een verschil worden gemaakt. Zo bekritiseert professor August-Wilhelm Scheer, die zich al tientallen jaren bezighoudt met procesoptimalisatie in bedrijven, dat veel bedrijven alleen bestaande processen digitaal in kaart brengen en geen echte transformatie van hun eigen businessmodel nastreven. De digitale transformatie van een bedrijf is veel meer dan alleen digitalisering op procesniveau. De digitale transformatie is gebaseerd op strategische overwegingen. KlantrelatiebeheerWat is de betekenis van CRM? CRM staat in het Engels voor ‘Customer Relationship Management’, wat in het Nederlands ‘klantrelatiebeheer’ betekent. Klantrelatiebeheer bestaat uit twee kanten, namelijk:
Als er over CRM wordt gesproken, dan wordt er vaak over CRM-software gesproken. Wat doet nu een CRM-systeem? Een dergelijk systeem vervult het doel om alle processen digitaal in kaart te brengen. Deze processen kunnen vervolgens binnen het systeem worden beheerd en geoptimaliseerd. Daarnaast functioneert een CRM-systeem als centrale database voor alle klantgegevens en informatie. Hierdoor krijgt een bedrijf meer inzicht in hun eigen klanten. De voordelen van een CRM-systeemCRM-software brengt vele voordelen met zich mee. Alhoewel enkele voordelen zich kort na de implementatie voordoen, komen andere alleen voor bij langdurig gebruik van het systeem:
En zo zijn er nog meer verschillende soorten voordelen die CRM met zich meebrengt. CRM-leverancierGripp is een CRM-leverancier dat maatwerk biedt. Het is een ervaren leverancier met bijna 2000 klanten. De focus ligt vooral op bureaus en zakelijke dienstverlening. Dankzij hun ervaring binnen deze sectoren is Gripp in staat om mee te denken wat er nodig is binnen het CRM-systeem. |
Wilt u uw klantrelatiebeheer ondersteunen met behulp van software? Dat kan met CRM-software. Met dergelijke software helpt u uw bedrijf ...

Inhoudsopgave:
Tags: