Het marketingbudget voor jouw bedrijf staat vaak al ver van tevoren vast, dus wil je uit dit budget zoveel mogelijk rendement halen. Je kunt hiervoor inzetten op verschillende vormen van marketing. De laatste jaren is online marketing steeds vaker een tool met een enorm goed rendement, zeker ten opzichte van reguliere vormen van marketing. Daarom laten we je vandaag alle voordelen van online marketing zien. Vergroot je bereik via internetTegenwoordig beschikt bijna iedereen over internettoegang. Je doelgroep online bereiken is dus een fluitje van een cent: slechts 6% van alle Nederlanders heeft nog nooit op internet gekeken. Niet alleen in Nederland, maar ook in het buitenland zien we steeds meer verkeer op internet. De kans is dus enorm groot dat je ook jouw doelgroep gaat bereiken met het toepassen van online marketing. Target je doelgroepNog een voordeel van internet is dat je je specifieke doelgroep online enorm goed kunt targeten. Kies je voor advertenties op een platform als Facebook, kun je instellen dat je deze alleen wilt tonen aan gebruikers die passen binnen een bepaald profiel. Je kunt dit profiel schetsen op basis van leeftijd, interesses, huidige functies of interesses. Zo komt je boodschap gericht over bij de meest relevante doelgroep, wat het rendement van je advertentie flink vergroot. Meet je resultaten eenvoudigAangezien alles online makkelijk en goed te meten is, krijg je met online marketing ook eenvoudig inzicht in de prestaties van de marketingcampagne. Je kunt zien welke advertenties bij welke doelgroepen goed werken, of welke juist helemaal niet. Zo kun je weloverwogen beslissen om bepaalde campagnes door te zetten of af te breken, om nog effectiever om te gaan met het marketingbudget dat je tot je beschikking hebt. Dat levert je heel wat flexibiliteit op. De beste online strategieGoed zichtbaar zijn op het internet is dus erg belangrijk als je succesvol wilt marketen voor je bedrijf. Alleen: hoe bepaal je de beste strategie? Die is voor elk bedrijf weer net wat anders, dus denk hier zeker goed over na. Bekijk bijvoorbeeld de propositie, je doelgroep, de gestelde KPI’s of welke middelen je in wilt zetten.
|
Het marketingbudget voor jouw bedrijf staat vaak al ver van tevoren vast, dus wil je uit dit budget zoveel mogelijk ...

Inhoudsopgave:
Tags: