Heb je een bedrijf in Nederland en zou je ook graag producten willen verkopen in Duitsland? Als je merkt dat de Nederlandse markt verzadigd geraakt is, is het tijd om te kijken naar nieuwe kansen. Een kijkje over de grens leert dat hier tientallen miljoenen potentiële nieuwe klanten op je wachten. De vraag is hoe je deze mensen het beste bereikt. Om deze nieuwe klanten te bereiken is een uitgekiende strategie belangrijk waarbij je gekwalificeerde mensen inzet. Wij laten je zien welke stappen je kunt zetten om de Duitse markt te veroveren. Duitsland verover je alleen in het DuitsVeel ondernemers denken dat het voldoende is om de Engelse taal te spreken wanneer ze willen uitbreiden naar het buitenland. Deze vlieger gaat echter alleen op in landen waar Engels de officiële taal is. In Duitsland is dit niet het geval en dus is het belangrijk dat je je weet te bedienen van de Duitse taal. Dit betekent niet dat je, wanneer je als verkoper Duitsland probeert te veroveren, je op stel en sprong Duits moet gaan leren. Je hoeft het wiel namelijk niet opnieuw uit te vinden. Het enige wat je moet doen, is iemand inschakelen die niet alleen de Duitse taal vloeiend spreekt, ook moet je iemand zien te vinden die de Duitse markt al goed kent. Daarmee kun je heel snel sprongen maken en bereik je je nieuwe afzetmarkt veel sneller. Zorg voor een goede basis voor je bedrijfWat in Nederland werkt, hoeft in Duitsland niet automatisch ook aan te slaan. We raden je daarom aan om de expansie van je bedrijf online te beginnen. Zorg ervoor dat je website toegankelijk is in het Duits en zorg er ook voor dat je pagina in de Duitse zoekresultaten eindigt. Weet je zelf niet hoe je dit moet doen, schakel dan een internationaal marketingbureau in. Ben je online eenmaal goed zichtbaar, dan levert dit een hoop nuttige data op. Dit kun je gebruiken wanneer je vervolgens een filiaal in Duitsland wilt openen. Je voorkomt hiermee dat je dingen doet die veel geld kosten en misschien in de praktijk niet zo uitpakken als dat je graag wilde. Hoe vind je de mensen die je plannen omzetten in realiteit?Je Duitse avontuur staat of valt met de juiste mensen. Zorg er daarom voor dat je hier voldoende tijd en energie in steekt. Het beste is om de werving en selectie Duitsland uit te besteden aan een expert. Schakel daarom een recruiter in die zich gericht heeft op de Duitse markt. Deze specialist beschikt over een groot netwerk en daar kun je heel veel profijt van hebben. Om het de recruiter wat gemakkelijker te maken raden we je aan om een wensenlijstje te maken wat betreft je ideale kandidaat. Wees daarbij niet scheutig met je wensen, het gaat om de toekomst van je bedrijf en dat verdient alleen het beste. |
Heb je een bedrijf in Nederland en zou je ook graag producten willen verkopen in Duitsland? Als je merkt dat ...

Inhoudsopgave:
Tags: