Hoe zorg je voor een goede klantenservice

Ieder bedrijf krijgt er op den duur mee te maken: klachten en opmerkingen van klanten. Het is van groot belang ...

Inhoudsopgave:

Ieder bedrijf krijgt er op den duur mee te maken: klachten en opmerkingen van klanten. Het is van groot belang dat deze goed afgehandeld worden en op de juiste manier aangepakt worden. Als een klant zich niet serieus genomen voelt en het gevoel heeft dat jij niet je best doet voor hem, dan raak je je klant kwijt. En dat is natuurlijk zonde en onnodig geweest. Iemand die al een dienst of product bij je afgenomen heeft, is in potentie een terugkerende klant. Maar hoe zorg je eigenlijk voor een goede klantenservice? Wat moet je doen om klanten met klachten te behouden?

Waar moet je op letten?

Zodra je een klacht van een klant binnenkrijgt is het belangrijk om deze persoon zo snel mogelijk een ontvangstbevestiging te sturen. Laat hem weten wat de termijn is die je nodig hebt om zijn klacht te beantwoorden en dat je er alles aan doet om hem naar tevredenheid te helpen. Zorg er ook voor dat klanten snel weten te vinden waar ze moeten zijn voor klachten en opmerkingen. Laat ze niet zoeken op je site, maar geef duidelijk aan welk nummer ze kunnen bellen of welk emailadres er gebruikt kan worden. Geef mensen ook meerdere opties om te reageren. Dus sta ze niet alleen schriftelijk te woord maar ben ook bereid om klachten telefonisch aan te nemen. Blijf ten alle tijden beleefd! Ook als je zeker weet dat de klant ongelijk heeft. Bedank hem of haar voor de feedback en luister goed. Een klant die zich niet serieus genomen voelt, zal niet meer terugkeren.

 Hoe zorg je voor een goede klantenservice

Klantenservice Tele2

Als laatste willen we je nog een voorbeeld geven van een bedrijf dat zijn klantenservice goed op orde heeft. De klantenservice van Tele2 is zo’n bedrijf. Zij zijn op meerdere manieren bereikbaar en de medewerkers zijn goed opgeleid in het behandelen van klachten. De klantenservice van Tele2 doet er alles aan om je te helpen en je naar tevredenheid te woord te staan. Ze komen uit zichzelf met oplossingen en luisteren naar de klant. Een mooi voorbeeld dus van een goede klantenservice.

http://www.klantenservice.tips/telefoon-klantenservice/televisie/tele2/

Gerelateerde Berichten

Je bent goed bezig. Je hebt iets opgebouwd waar je trots op mag zijn. Maar ergens kriebelt het. Je wilt verder. Groeien. Toch is dat

...

Als je een protein shake neemt dan draagt dat bij aan een boost voor je spiergroei en bovendien zorgt dit voor een sneller herstel na

...

Ben je op zoek naar een professionele online aanwezigheid voor jouw bedrijf? Dan is WordPress een uitstekende keuze. Deze veelzijdige software biedt niet alleen eindeloze

...

Engels is tegenwoordig de sleutel tot succes, of je nu je droomjob wilt scoren, een studie in het buitenland wilt volgen, of simpelweg wilt kunnen

...

Het opzetten van een AVG-beleid is essentieel voor elke organisatie die te maken heeft met persoonsgegevens. De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) verplicht bedrijven en organisaties

...

Het uitbesteden van een logistiek proces houdt in dat u bepaalde of alle logistieke activiteiten overdraagt aan een extern logistiek bedrijf. Dit kan variëren van

...

Op zoek naar een opvallende en veelzijdige oplossing voor je volgende evenement? Dan is een opblaasbare dome van Kingdomes precies wat je nodig hebt! Deze

...

Elk kantoor heeft dingen die hun mogelijke klanten aan de haak kunnen slaan. Of dit nu goede koffie, een mooi uitzicht vanuit de vergaderruimte of

...

De kantoor keuken heeft zich in de afgelopen jaren sterk ontwikkeld, van een simpele ruimte voor het bereiden van koffie tot een strategische plek die

...

Vanaf 1 januari 2024 is de Wet Kwaliteitsborging (Wkb) ingegaan, wat verschillende implicaties heeft voor de werking van de bouwsector. De opvallendste verandering door deze

...

Werken in de elektronische industrie brengt unieke uitdagingen met zich mee, vooral als het gaat om het beschermen van gevoelige apparatuur tegen schade door statische

...

In de hedendaagse snelle werkomgevingen lijkt multitasking een vereiste voor succes. Maar de kunst van efficiënt multitasken gaat verder dan simpelweg meerdere taken tegelijkertijd proberen

...

Het gebruik van een tankpas voor bedrijven is de afgelopen jaren sterk toegenomen. Voor ondernemers en bedrijfsleiders die op zoek zijn naar manieren om hun

...

Asbest is een natuurlijk mineraal dat door zijn hittebestendigheid en duurzaamheid veelvuldig werd gebruikt in de bouw en industrie. In de jaren ’80 werd echter

...

Reclame is een essentieel onderdeel van elk bedrijf. Het is de manier waarop je jouw producten of diensten aan de wereld presenteert. Maar wat is

...

In een wereld waar technologie steeds meer vervlochten raakt met gezondheidszorg, nemen innovatieve apparaten zoals zappers een belangrijke plaats in. Deze apparaten bieden nieuwe mogelijkheden

...