Waarom de spinningfiets ideaal is om fit te worden

Een spinningfiets voor thuis heeft de laatste jaren enorm aan populariteit gewonnen. En dat is niet zonder reden. Spinnen is namelijk de ideale manier om fit te worden. Het is leuk om te doen en erg intensief zonder dat je het goed beseft. In dit artikel vertellen je dan ook waarom het zo interessant is om een spinningfiets voor thuis te kopen.

Met een spinningfiets voor thuis bouw je aan je conditie. Het is perfect voor als je niet elke dag naar de sportschool wilt of kunt.

Spinnen op een spinningfiets is voor mensen met alle conditie niveaus goed te doen. Je kunt zelf bepalen hoe lang en hard je gaat fietsen, waardoor het ook goed is voor mensen die niet zo fit zijn of eerder tijdens hun training afhaken.

 

 

 

Hoewel het voornamelijk gekend is als een sport dat door zeer sportieve mensen wordt beoefend, kun je dit dus perfect ook als beginner doen.

De spinningfiets is ideaal voor thuis, maar het kan ook goed op kantoren of in wellness-instellingen worden gezet. Op die manier creëer je een gezellige en sportieve sfeer onder collega’s.

Op een spinningfiets verbrand je behoorlijk veel calorieën, waardoor je snel resultaten ziet. Afvallen met een spinningfiets is dus echt wel mogelijk en gaat sneller dan je misschien had verwacht. Zeker als je het combineert met bijvoorbeeld een afval supplement.

Op een uurtje spinnen verbrand je gemiddeld 400 calorieën wat meer is dan met heel wat andere fitnessapparaten zoals crosstrainers, loopbanden, roeitrainers of hometrainers.

Naast het feit dat spinnen ideaal is om gewicht te verliezen, is het ook gewoon leuk om te doen. De bedoeling van een workout op een spinningfiets is dat je begeleid wordt door muziek. De muziek wordt vanaf een cd-speler of mp-speler geproduceerd en aangesloten op de spinningfiets.

Op een spinning fiets kun je dus heel goed zelf bepalen welke muziek je wil horen tijdens de training. Tijdens stukken muziek met een hogere BPM (Beats Per Minute) is het de bedoeling dat je harder en/of sneller gaat trappen. Op stukjes muziek met een tragere BPM kun je het rustiger aan doen om te recupereren en je hartslag terug naar beneden te krijgen.

Tijdens de intensievere stukken van je training, is het ook de bedoeling dat je “rechtstaat” op de fiets. Eigenlijk ga je tijdens de hele training niet erg veel op het zadel gaan zitten. Maar wanneer je echt niet meer verder kunt en je hartslag te hoog gaat, kun je natuurlijk wel gaan zitten.

Een goede hartslag om aan te houden tijdens het fietsen is ongeveer 170-180. Als je hartslag hoger komt, dan worden de trappetjes lichter en als het lager gaat, zal er meer druk op je benen gezet worden.

 

 

 

Steeds meer mensen kopen ook een spinningfiets voor thuis. Helaas is het niet altijd even gemakkelijk om de beste spinningfiets te kopen. In de sportschool zijn er professionele modellen maar die zijn waarschijnlijk iets te geavanceerd voor wat jij thuis nodig hebt. Doe daarom goed je (online) research voordat je over gaat tot aankoop van een spinningfiets voor thuis.

https://www.love4fitness.nl/beste-spinningfiets/