3 manieren om jouw bedrijf beter te laten opvallen

Zowel kleine als grote ondernemingen hebben dagelijks met veel concurrentie te maken. Het is belangrijk om je hiervan bewust te ...

Inhoudsopgave:

Zowel kleine als grote ondernemingen hebben dagelijks met veel concurrentie te maken. Het is belangrijk om je hiervan bewust te zijn. Zelfs als de zaken lekker lopen. Stilstand is achteruitgang. Als jij denkt het goed te doen en vervolgens achterover durft te leunen, dan is de kans groot dat de concurrentie je vervolgens inhaalt en je wel héél hard je best moet doen om je ‘fout’ weer recht te zetten. Kortom: het blijft belangrijk om de concurrentie voor te blijven en je bedrijf in de picture te zetten en te houden. 

Soms lijkt het zelfs bijna onmogelijk om de concurrentiestrijd aan te gaan. Zeker als je een kleine onderneming in een grote stad bent. Om je heen zie je de grootste bedrijven en je voelt je misschien één van velen die het proberen te maken en misschien niet eens zullen slagen. 

Maar niet getreurd, er zijn genoeg mogelijkheden om de concurrentie de baas te blijven. Belangrijk is dat je weet hoe je dit moet aanpakken. In dit artikel zetten we drie handige tips op een rij om jouw bedrijf beter te laten opvallen.

  1. Investeer in gevelreclame 

Is jouw bedrijf gevestigd tussen je grootste concurrenten? Dan is het belangrijk om op te vallen en de aandacht van passanten te trekken. Goede gevelreclame van bijvoorbeeld 3tac.nl mag dan ook zeker niet ontbreken. 

Met gevelreclame maak je jouw bedrijfspand beter zichtbaar. Zo trek je de aandacht en vergroot je de naamsbekendheid van het bedrijf. Het is bovendien ook een zeer duurzame marketingvorm die goed betaalbaar is. Bedenk goed dat je met gevelreclame eigenlijk maar één keer flink investeert en deze reclame vervolgens 24 uur per dag zichtbaar is. Je trekt niet alleen de aandacht, maar met een beetje mazzel ook nog eens veel nieuwe klanten. De investering verdient zich dan ook vanzelf terug. 

Op het gebied van gevelreclame is er heel veel mogelijk. Kies je voor neonletters, lichtbak-reclame, ludieke reclameborden of bestickering? Jij kiest de optie die het beste bij jou en het bedrijf past. Laat je eventueel adviseren door een deskundige, zodat je zeker weet dat het ontwerp tot zijn recht komt. 

  1. Blijf verbeteren 

Veel ondernemers maken de fout om uiteindelijk de perfectie van hun product te bewonderen. Ze hebben hier jaren aan gesleuteld en nu eindelijk het idee dat ze de perfecte ingrediënten te pakken hebben. Denken dat je er nu bent en het achterover leunen kan beginnen, is de grootste fout die je kunt maken. Zoals we al eerder zeiden: stilstand is achteruitgang. Juist op deze momenten is het dan ook tijd om opnieuw door te pakken. Te innoveren. Dat is de enige manier waarop je de concurrentie voor kunt blijven en kunt blijven verbeteren. 

  1. Persoonlijke relatie met de klant 

De meeste consumenten vinden het tegenwoordig belangrijk om een persoonlijke relatie met een bedrijf op te bouwen. Ze zijn sneller geneigd om bij een bedrijf terug te komen als ze minder afstandelijk worden benaderd. Werk daarom aan het persoonlijke karakter van je bedrijf en zorg er ook voor dat je eerdere klanten blijft benaderen met persoonlijke boodschappen om de aandacht te trekken en de relatie te behouden. Vaste klanten zijn absoluut goud waard en essentieel voor het succes van een bedrijf. 

 

Tags:

Gerelateerde Berichten

Wat bepaalt de beste keuze  Je kantoorvorm kies je niet op gevoel, maar op doelen. Groeiambitie, teamsamenstelling, projectcycli en klantdynamiek bepalen wat werkt. Werk je

...

De verborgen tijdvreters van de administratie  Als ondernemer ben je vaak bezig met honderd dingen tegelijk. Klanten helpen, offertes opstellen, social media bijhouden en ondertussen ook nog

...

Vergaderen met meer impact begint bij bewust kiezen  In veel organisaties zijn vergaderingen vaste prik. Wekelijks, soms zelfs dagelijks, schuiven collega’s aan om de voortgang

...

Een dag weg met collega’s doet vaak meer dan je denkt. Even geen werkoverleggen of volle inboxen, maar tijd om elkaar op een andere manier

...

Verhuizen met een bedrijf is net even iets anders dan een paar dozen inpakken en een adreswijziging doorgeven. Er zijn medewerkers bij betrokken, werkplekken moeten

...

De eerste meters bepalen het gevoel  Een optiekzaak verkoopt meer dan monturen en glazen; je verkoopt rust, vertrouwen en een vleugje eigenheid. Dat begint al

...

Het energielabel van een bedrijfspand is allang geen administratief bijzaakje meer. Waar het ooit slechts een vinkje op een checklist was, speelt het tegenwoordig een

...

Het is fascinerend hoe een simpele verpakking meer kan zeggen dan duizend woorden. In een wereld waarin consumenten steeds meer bewust worden van hun keuzes,

...

Als recreatieondernemer weet je hoe belangrijk het is dat boekingen soepel verlopen. Of je nu een camping runt, vakantiehuisjes aanbiedt of een attractiepark beheert: een

...

De waarde van afgeschreven IT Oude laptops, servers of smartphones worden vaak gezien als afval, maar bevatten waardevolle componenten zoals goud, koper, en hoogwaardige microchips.

...

Voor bedrijven die zich richten op de zakelijke markt is het opbouwen van een kwalitatieve klantenlijst essentieel. Een veelgebruikte methode om snel relevante prospects te

...

Het regelen van je schenkingen of erfenis is waarschijnlijk niet iets waar je dagelijks mee bezig bent. Toch is het slim om hier op tijd

...

Midden in Nederland, midden in de actie  Utrecht staat bekend als het kloppende hart van Nederland. Niet alleen geografisch, maar ook economisch en cultureel. Deze

...

Een gast scant de tafel nog voor hij het menu opent. Glanzend, strak vormgegeven bestek bepaalt dan meteen hoe professioneel de service oogt. Sola-modellen zijn

...

Moderne gebouwen vragen om efficiënte oplossingen voor zowel goederenvervoer als parkeren. Door een goederenlift te combineren met een betrouwbare autolift, ontstaat er een slimme en

...

Steeds meer vrijheid, maar ook uitdagingen Werken onderweg is inmiddels geen uitzondering meer. Steeds meer mensen werken hybride of zijn volledig locatie-onafhankelijk. Denk aan consultants,

...