Als je het nieuws een beetje volgt, kun je al snel het gevoel krijgen dat dit niet het beste moment is om een eigen zaak te beginnen. De winkels vallen achter elkaar om, en ook lokale horecazaken hebben het niet altijd makkelijk. Is het dan maar het beste om je plannen om te gaan ondernemen voorlopig in de koelkast te zetten? Of zijn er manieren om jouw zaak wél tot een succes te maken?
Wees goed voorbereidEen eigen zaak starten, dat doe je niet in een opwelling. Of wel, maar dan is de kans groot dat het al snel mis zal gaan. Om succesvol je eigen bedrijf te runnen zal je flink wat research moeten doen. Wat voor soort zaken doen het momenteel goed, en waarom? Waar is nog ruimte in de markt, en wat voor soort zaken is er juist al meer dan genoeg? Ga op onderzoek uit, en vergelijk succesvolle zaken eens met bedrijfjes die juist op omvallen staan. Wat zijn de verschillen? Door te leren van zowel de fouten als de slimme keuzes van anderen, ga je zo goed mogelijk voorbereid van start.
Tijdens je onderzoek kom je misschien ketens tegen die het goed doen, en waar nog de nodige groei in lijkt te zitten. Je zou, als dat in een branche is die je aantrekt, eens kunnen onderzoeken of deze ketens wellicht met franchisenemers werken. Zeker als het gaat om een keten die in jouw onderzoek naar voren komt als een zaak die veel dingen goed doet, en die voorlopig nog wel succesvol lijkt te blijven, kan een franchise beginnen de slimste manier van ondernemen zijn. Je hoeft nauwelijks te werken aan naamsbekendheid, lift mee op een succesvol concept en hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden. Franchisenemer worden betekent niet dat je geen eigen zaak start, allesbehalve zelfs, je hebt nog steeds je eigen toko om te runnen, maar dan wel binnen een beproefd concept en met een centrale organisatie die veel zaken uit handen neemt. Zeker het overwegen waard!
Durf anders te zijnKom je tijdens je onderzoek vooral zaken tegen die het in jouw ogen nét niet helemaal goed doen? Wees dan ook niet bang om het zelf anders te doen. Wat zij bieden is er al, wat jij gaat bieden moet anders zijn. Dat kan gaan om zaken als assortiment, maar ook op het gebied van service kun je je zaak onderscheidend maken. Nu online shoppen steeds sneller en makkelijker gaat, komen consumenten vooral naar de winkel voor een beleving. Zorg dat je hen die biedt, dat men een bezoekje aan je zaak niet snel zal vergeten. Alleen dan komen je klanten weer naar je terug, en dat is precies wat je wil bereiken.
Advertorial: Wil jij ook hoger in Google komen?Online marketing bureau Adbull is de specialist op het gebied van SEO en linkbuilding. We laten graag gratis en geheel vrijblijvend zien wat we kunnen! Vraag direct de Gratis SEO Analyse t.w.v. € 249,- aan. ** Voor webdesigners en marketingbureaus bieden we onze linkbuilding diensten ook white label aan. ** www.adbull.nl |
Voor meer info : Bezoek de bron van dit bericht |
Als je het nieuws een beetje volgt, kun je al snel het gevoel krijgen dat dit niet het beste moment ...

Inhoudsopgave:
Tags: