Ontmaskerde 5 mythes over aardappelen die mensen hebben geloofd

Aardappelen zijn ieders favoriet, net als de mijne. Het maakt niet uit in welke vorm aardappelen zijn, ze zijn even geliefd. Gedacht met zo’n hype van aardappel liefde, het zijn een paar mythes waar mensen al jaren in geloven. Nou, je zult verrast zijn om de echte feiten te kennen!

Door veel aardappelen te eten, kom je aan

De mythe wordt gevolgd door het concept dat aardappelen koolhydraatrijk zijn. Het eerste is dat we allemaal koolhydraten nodig hebben om een ​​gezond leven te overleven. Ze worden beschouwd als de belangrijkste brandstof om iemand actief te houden. Het leuke feit is dat aardappel koolhydraten de enige energiebron zijn die de hersenen gebruiken. Je kunt deze koolhydraten dus niet de schuld geven van de extra centimeters in je taille.

Aardappelen kunnen een grote rol spelen in uw programma voor gewichtsbeheersing. Ze zijn zeer bevredigend en zitten boordevol voedingsstoffen.

De glycemische index is hoog

Als je de GI-factor in verband brengt met aardappelen en ze niet meer eet, is dat volkomen onredelijk. Het enige dat zeker is, is dat de glycemische index geen vaste eigenschap is voor welk voedsel dan ook, maar varieert op basis van de bereiding en het proces, samen met de oorsprong en rijpheid. Als je het alleen over aardappelen hebt, gaat het van gekookte aardappelen met een lage GI van 56 tot gebakken aardappelen met een hoge GI van 111.

De schil van aardappelen heeft de echte room

Velen zijn van mening dat het schillen van de rode aardappelen de voedingswaarde ervan zal verminderen. Nou, de waarheid is dat de aardappelschil niet alle voedingsstoffen bevat. In feite verliest het verwijderen van de huid alleen vezels die nauwelijks van 2 g tot 2 g zullen zijn. Nou, het goede nieuws is dat alle room (waardevolle aardappel kalium en vitamine C zijn te vinden in het vruchtvlees.)

Zoete aardappelen zijn beter dan blanken

winst, aardappelen gezond noemen, houdt rechtstreeks verband met de bereiding en perceptie ervan. De witte worden vaak gebruikt waar ze sterk worden verwerkt. Het beste gebruik van witte aardappelen is om frites te maken waar ze op een meer natuurlijke manier van worden genoten. Nu gaat in zo’n geval alle eer niet naar de aardappelen, maar naar het proces dat ze in frietjes heeft omgezet en hoe je kunt weerstaan ​​aan het eten van friet.

Rekening houdend met meer vergelijking tussen witte aardappelen en zoete aardappelen, hebben de vorige een meer ijzer- en magnesium verhouding in vergelijking met de tweede. Terwijl zoete aardappelen meer vezels en vitamine A bevatten.

Aardappelen zijn niets meer dan alleen lege calorieën

Ja, aardappelen bevatten zetmeel, maar we kunnen niet zeggen dat ze niets anders bieden dan de calorieën. De gemiddelde ongeschilde aardappel is eigenlijk ongelooflijk rijk aan voedingsstoffen, met 620 mg kalium, 10% ADH vitamine B6, 2 g vezels, 3 g eiwit, 45% ADH vitamine C, plus NUL vet, NUL natrium en slechts 110 calorieën.

Dus het maakt niet uit wat voor soort aardappelen je eet; eten in de juiste portie is waar het om gaat. Het is duidelijk dat aardappelen niet gemakkelijk te weerstaan ​​zijn.