Reclame maken: minimale investering, maximale exposure?

Reclame maken voor je bedrijf betekent feitelijk dat je zoveel mogelijk mensen wilt bereiken en over wilt halen om jouw producten of diensten af te nemen. Dan maakt het dus daadwerkelijk uit hoeveel mensen je boodschap of bedrijfsnaam voorbij zien komen. Een reclame bedrijf kan je helpen bij het opstellen van een marketingplan en je kunt verschillende manieren van reclamemaken combineren voor maximaal bereik onder je doelgroep. Één van die methoden is steekt hier met kop en schouders bovenuit wanneer je de investeringskosten vergelijkt met de exposure die je ervoor terugkrijgt. Oftewel, welkom in de wereld van auto wrap en bestickering.

Waarom is een auto wrap een goede investering?

Een auto wrap bestaat uit een soort folie dat strak om de auto heen wordt getrokken. Als dit door een goed reclame bedrijf wordt gedaan is het nagenoeg onmogelijk om te onderscheiden of het om folie of de lak van de auto gaat. En omdat een auto wrap bestaat uit folie kun je alle kanten op met kleuren, patronen en afwerkingen. Zo kun je bijvoorbeeld de kleuren van je bedrijf perfect na laten maken en ook het logo van je bedrijf meenemen in de auto wrap.

Een auto wrap of auto bestickering is een eenmalige investering, de folie blijft jarenlang goed, mits deze door een goed reclamebureau in Zeeland is aangebracht. Maar omdat je vaak op de weg zit wordt je bedrijfsnaam iedere dag door talloze mensen gezien. En zelfs als je geparkeerd staat is de auto wrap of auto bestickering nog voor je aan het werk. Dat maakt deze vorm van reclamemaken één van beste methoden voor het minste geld. Bijkomend voordeel is dat de folie de lak van je auto beschermt, wat natuurlijk weer positief is voor de verkoopwaarde van je auto.

Auto bestickering of auto wrap?

Nu moet je nog kiezen of je voor een volledige auto wrap gaat, waarbij de auto in zijn geheel in folie wordt gewikkeld, of een gedeeltelijke bestickering waarbij de originele lak van de auto (deels) zichtbaar blijft. Bestickeren is een stukje goedkoper maar je hebt dan wel kans op kleurverschil wanneer je de bestickering uiteindelijk verwijdert. Bespreek je wensen en de mogelijkheden met een reclame bedrijf en spreek vooral je persoonlijke voorkeur uit.