Exclusief bedrijf Nederland
Image default
Bedrijven

Verbeter jouw SEA

SEA staat voor Search Engine Advertising. In Nederland noemen we deze term ook wel zoekmachine adverteren. Google Ads (voorheen Adwords) is natuurlijk het populairste SEA-platform wat we in Nederland kennen. Op Google worden de meeste zoekopdrachten gedaan. Daar is de concurrentie dan ook hoog. De vraag is dus hoe jij je SEA-campagnes succesvol kan inrichten en de concurrentie voorbij kan gaan. Je wilt natuurlijk ook niet teveel betalen per klik, hoe voorkom je dit? Het kan een goed idee zijn om je SEA uit te besteden, het vergt namelijk de nodige kennis, waar niet iedere ondernemer over beschikt. Wil jij er toch zelf mee aan de slag? Met deze waardevolle SEA tips kom je al een heel eind.

Weet op welke zoekwoorden je gevonden wilt worden

Wanneer je meer uit de Google ads wilt halen, moet je weten op welke zoekwoorden jij gevonden wilt worden. Je kunt de zoekwoorden bepalen met behulp van diverse online marketing tools. De resultaten van je SEA-campagnes zijn meetbaar. Zorg ervoor dat je inzicht hebt in het rendement van je investering. Kijk welke zoekwoorden voor jouw campagne hebben gewerkt en welke niet. Houd ook altijd de kwaliteit score van Google Ads in de gaten. Door hoog te scoren, kan het zijn dat je minder gaat betalen per klik.

Biedt op de bedrijfsnaam van je concurrenten

Grote concurrenten worden vaak direct gezocht in de zoekmachine. Deze mensen zijn al wat verder in het aankoopproces als ze met een aankoop bezig zijn. Waarom zou jij niet op dit zoekwoord gevonden willen worden? Google laat het toe om te bieden op zoekwoorden waarin de bedrijfsnaam van een concurrent aanwezig is. Maak er gebruik van.

Blijf optimaliseren

Door middel van zoekmachines adverteren betekent dat je altijd moet blijven optimaliseren en dus dat je advertenties steeds beter moeten worden. Optimaliseer elke maand je advertenties en verwijder de advertenties die niet renderen.

Investeer ook in SEO

Wanneer je bekend bent met de term SEA ken je vast ook wel de term SEO, oftwel zoekmachine optimalisatie. Met SEA bepaald je tijdelijk resultaat, wanneer de campagne stopt, zal je website ook veel minder bezoekers hebben. Het is daarom een slim idee om ook bezig te zijn met SEO. De resultaten die je hiermee behaald blijven hetzelfde. 

https://tools2grow.nl/sea-uitbesteden/