|
Zowel kleine als grote ondernemingen hebben dagelijks met veel concurrentie te maken. Het is belangrijk om je hiervan bewust te zijn. Zelfs als de zaken lekker lopen. Stilstand is achteruitgang. Als jij denkt het goed te doen en vervolgens achterover durft te leunen, dan is de kans groot dat de concurrentie je vervolgens inhaalt en je wel héél hard je best moet doen om je ‘fout’ weer recht te zetten. Kortom: het blijft belangrijk om de concurrentie voor te blijven en je bedrijf in de picture te zetten en te houden. Soms lijkt het zelfs bijna onmogelijk om de concurrentiestrijd aan te gaan. Zeker als je een kleine onderneming in een grote stad bent. Om je heen zie je de grootste bedrijven en je voelt je misschien één van velen die het proberen te maken en misschien niet eens zullen slagen. Maar niet getreurd, er zijn genoeg mogelijkheden om de concurrentie de baas te blijven. Belangrijk is dat je weet hoe je dit moet aanpakken. In dit artikel zetten we drie handige tips op een rij om jouw bedrijf beter te laten opvallen.
Is jouw bedrijf gevestigd tussen je grootste concurrenten? Dan is het belangrijk om op te vallen en de aandacht van passanten te trekken. Goede gevelreclame van bijvoorbeeld 3tac.nl mag dan ook zeker niet ontbreken. Met gevelreclame maak je jouw bedrijfspand beter zichtbaar. Zo trek je de aandacht en vergroot je de naamsbekendheid van het bedrijf. Het is bovendien ook een zeer duurzame marketingvorm die goed betaalbaar is. Bedenk goed dat je met gevelreclame eigenlijk maar één keer flink investeert en deze reclame vervolgens 24 uur per dag zichtbaar is. Je trekt niet alleen de aandacht, maar met een beetje mazzel ook nog eens veel nieuwe klanten. De investering verdient zich dan ook vanzelf terug. Op het gebied van gevelreclame is er heel veel mogelijk. Kies je voor neonletters, lichtbak-reclame, ludieke reclameborden of bestickering? Jij kiest de optie die het beste bij jou en het bedrijf past. Laat je eventueel adviseren door een deskundige, zodat je zeker weet dat het ontwerp tot zijn recht komt.
Veel ondernemers maken de fout om uiteindelijk de perfectie van hun product te bewonderen. Ze hebben hier jaren aan gesleuteld en nu eindelijk het idee dat ze de perfecte ingrediënten te pakken hebben. Denken dat je er nu bent en het achterover leunen kan beginnen, is de grootste fout die je kunt maken. Zoals we al eerder zeiden: stilstand is achteruitgang. Juist op deze momenten is het dan ook tijd om opnieuw door te pakken. Te innoveren. Dat is de enige manier waarop je de concurrentie voor kunt blijven en kunt blijven verbeteren.
De meeste consumenten vinden het tegenwoordig belangrijk om een persoonlijke relatie met een bedrijf op te bouwen. Ze zijn sneller geneigd om bij een bedrijf terug te komen als ze minder afstandelijk worden benaderd. Werk daarom aan het persoonlijke karakter van je bedrijf en zorg er ook voor dat je eerdere klanten blijft benaderen met persoonlijke boodschappen om de aandacht te trekken en de relatie te behouden. Vaste klanten zijn absoluut goud waard en essentieel voor het succes van een bedrijf.
|
Zowel kleine als grote ondernemingen hebben dagelijks met veel concurrentie te maken. Het is belangrijk om je hiervan bewust te ...
Inhoudsopgave:
Tags:
