Google Analytics biedt een gemakkelijke en gratis manier om bezoekers op je website op te sporen en te analyseren.Je kunt duizenden of zelfs miljoenen bezoekers per maand hebben, maar die bezoekers zijn praktisch zinloos als je niets over ze weet. Met zijn robuuste webanalyse- en rapportagetools kan Google Analytics je helpen het meeste uit bezoekers te halen en ze mogelijk in klanten om te zetten. Lees hier de instructies voor Google Analytics. Google Analytics houdt niet alleen het aantal bezoekers bij, maar biedt ook belangrijke inzichten in hoe een website presteert en wat je kunt doen om de doelstellingen te halen. Je kunt alles bijhouden, van hoeveel verkeer je website krijgt tot waar dat verkeer vandaan komt en hoe bezoekers zich gedragen. Je kunt zelfs sociale media-activiteiten controleren, verkeer naar mobiele apps bijhouden, trends identificeren en andere gegevensbronnen integreren om je te helpen goed geïnformeerde zakelijke beslissingen te nemen. Google Analytics grondbeginselenAls je de details wilt overslaan en gewoon aan de slag wilt gaan, volgt hier een overzicht van hoe je Google Analytics op een website instelt:
Aanmelden voor een Google Analytics-accountOm Google Analytics te gebruiken, heb je een Google-account nodig. Ga naar google.com/analytics. Klik op Aanmelden of een account maken in de linkerbovenhoek. Als je al bent aangemeld, klik je op Toegang tot Google Analytics. Vul de vereiste informatie in – accountnaam, websitenaam, URL, bedrijfstak, tijdzone en instellingen voor het delen van gegevens. Klik op Get Tracking ID om het instellen van het account te voltooien. Google Analytics instellen op een websiteEen <script>-trackingcode is nodig om een website te tracken. Je wordt direct naar de sectie Tracking Code geleid nadat je een account hebt ingesteld. De tracking code moet op elke pagina staan die je wilt volgen. Er zijn een paar manieren om dit te doen:
|
https://ralfvanveen.com/ |