Hoe voorkom je dat jouw zaak de volgende is die omvalt?

Als je het nieuws een beetje volgt, kun je al snel het gevoel krijgen dat dit niet het beste moment ...

Inhoudsopgave:

Als je het nieuws een beetje volgt, kun je al snel het gevoel krijgen dat dit niet het beste moment is om een eigen zaak te beginnen. De winkels vallen achter elkaar om, en ook lokale horecazaken hebben het niet altijd makkelijk. Is het dan maar het beste om je plannen om te gaan ondernemen voorlopig in de koelkast te zetten? Of zijn er manieren om jouw zaak wél tot een succes te maken?

 

Wees goed voorbereid

Een eigen zaak starten, dat doe je niet in een opwelling. Of wel, maar dan is de kans groot dat het al snel mis zal gaan. Om succesvol je eigen bedrijf te runnen zal je flink wat research moeten doen. Wat voor soort zaken doen het momenteel goed, en waarom? Waar is nog ruimte in de markt, en wat voor soort zaken is er juist al meer dan genoeg? Ga op onderzoek uit, en vergelijk succesvolle zaken eens met bedrijfjes die juist op omvallen staan. Wat zijn de verschillen? Door te leren van zowel de fouten als de slimme keuzes van anderen, ga je zo goed mogelijk voorbereid van start.

 

Tijdens je onderzoek kom je misschien ketens tegen die het goed doen, en waar nog de nodige groei in lijkt te zitten. Je zou, als dat in een branche is die je aantrekt, eens kunnen onderzoeken of deze ketens wellicht met franchisenemers werken. Zeker als het gaat om een keten die in jouw onderzoek naar voren komt als een zaak die veel dingen goed doet, en die voorlopig nog wel succesvol lijkt te blijven, kan een franchise beginnen de slimste manier van ondernemen zijn. Je hoeft nauwelijks te werken aan naamsbekendheid, lift mee op een succesvol concept en hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden. Franchisenemer worden betekent niet dat je geen eigen zaak start, allesbehalve zelfs, je hebt nog steeds je eigen toko om te runnen, maar dan wel binnen een beproefd concept en met een centrale organisatie die veel zaken uit handen neemt. Zeker het overwegen waard!

 

Durf anders te zijn

Kom je tijdens je onderzoek vooral zaken tegen die het in jouw ogen nét niet helemaal goed doen? Wees dan ook niet bang om het zelf anders te doen. Wat zij bieden is er al, wat jij gaat bieden moet anders zijn. Dat kan gaan om zaken als assortiment, maar ook op het gebied van service kun je je zaak onderscheidend maken. Nu online shoppen steeds sneller en makkelijker gaat, komen consumenten vooral naar de winkel voor een beleving. Zorg dat je hen die biedt, dat men een bezoekje aan je zaak niet snel zal vergeten. Alleen dan komen je klanten weer naar je terug, en dat is precies wat je wil bereiken.

 

 

 

Advertorial:

Wil jij ook hoger in Google komen?

Online marketing bureau Adbull is de specialist op het gebied van SEO en linkbuilding. We laten graag gratis en geheel vrijblijvend zien wat we kunnen! Vraag direct de Gratis SEO Analyse t.w.v. € 249,- aan. ** Voor webdesigners en marketingbureaus bieden we onze linkbuilding diensten ook white label aan. **

www.adbull.nl

Hoe voorkom je dat jouw zaak de volgende is die omvalt?

Voor meer info : Bezoek de bron van dit bericht
Tags:

Gerelateerde Berichten

Vergaderen met meer impact begint bij bewust kiezen  In veel organisaties zijn vergaderingen vaste prik. Wekelijks, soms zelfs dagelijks, schuiven collega’s aan om de voortgang

...

Een dag weg met collega’s doet vaak meer dan je denkt. Even geen werkoverleggen of volle inboxen, maar tijd om elkaar op een andere manier

...

Verhuizen met een bedrijf is net even iets anders dan een paar dozen inpakken en een adreswijziging doorgeven. Er zijn medewerkers bij betrokken, werkplekken moeten

...

De eerste meters bepalen het gevoel  Een optiekzaak verkoopt meer dan monturen en glazen; je verkoopt rust, vertrouwen en een vleugje eigenheid. Dat begint al

...

Het energielabel van een bedrijfspand is allang geen administratief bijzaakje meer. Waar het ooit slechts een vinkje op een checklist was, speelt het tegenwoordig een

...

Het is fascinerend hoe een simpele verpakking meer kan zeggen dan duizend woorden. In een wereld waarin consumenten steeds meer bewust worden van hun keuzes,

...

Als recreatieondernemer weet je hoe belangrijk het is dat boekingen soepel verlopen. Of je nu een camping runt, vakantiehuisjes aanbiedt of een attractiepark beheert: een

...

De waarde van afgeschreven IT Oude laptops, servers of smartphones worden vaak gezien als afval, maar bevatten waardevolle componenten zoals goud, koper, en hoogwaardige microchips.

...

Voor bedrijven die zich richten op de zakelijke markt is het opbouwen van een kwalitatieve klantenlijst essentieel. Een veelgebruikte methode om snel relevante prospects te

...

Het regelen van je schenkingen of erfenis is waarschijnlijk niet iets waar je dagelijks mee bezig bent. Toch is het slim om hier op tijd

...

Midden in Nederland, midden in de actie  Utrecht staat bekend als het kloppende hart van Nederland. Niet alleen geografisch, maar ook economisch en cultureel. Deze

...

Een gast scant de tafel nog voor hij het menu opent. Glanzend, strak vormgegeven bestek bepaalt dan meteen hoe professioneel de service oogt. Sola-modellen zijn

...

Moderne gebouwen vragen om efficiënte oplossingen voor zowel goederenvervoer als parkeren. Door een goederenlift te combineren met een betrouwbare autolift, ontstaat er een slimme en

...

Steeds meer vrijheid, maar ook uitdagingen Werken onderweg is inmiddels geen uitzondering meer. Steeds meer mensen werken hybride of zijn volledig locatie-onafhankelijk. Denk aan consultants,

...

Een uitzendbureau in Maastricht kan jou helpen bij het vinden van werk dat echt bij je past. In deze stad is veel werk te vinden,

...

Waarom beleving het nieuwe overtuigen is  In een wereld waarin consumenten dagelijks worden overspoeld met reclame, is het niet langer genoeg om alleen zichtbaar te

...