Een Search Engine Optimization (SEO) Specialist analyseert, beoordeelt en implementeert wijzigingen aan websites zodat deze geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines. Vaak werkt een SEO Bureau met een team van seo specialisten met elk hun eigen specialisten. Dit betekent het maximaliseren van het verkeer naar een site door de pagerank binnen zoekmachines te verbeteren. Een moderne specialist moet een probleemoplosser en besluitvormer zijn, met het vermogen om prioriteiten te stellen en relevante en boeiende inhoud te ontwikkelen. Welnu, moderne SEO specialisten weten dat zoekmachines steeds meer waarde hechten aan hoogwaardige inhoud – die steevast trefwoorden of woordgroepen zal bevatten die het verkeer naar een site vergroten. Een SEO specialist analyseert websites op verbeteringen, heeft diepgaande kennis van trefwoordonderzoek, begrijpt SEO-copywriting en vormt de schakel tussen verschillende afdelingen. SEO bureauBureaus en organisaties hanteren verschillende benaderingen om een SEO-team in de organisatie te plaatsen. Sommige kleinere bedrijven stemmen optimalisatie eenvoudig af als onderdeel van een PR- of marketingafdeling, terwijl grote bedrijven SEO kunnen opsplitsen in hun eigen afdeling. Of uw organisatie kan SEO uitbesteden door een bureau of aannemer te gebruiken. In de begindagen van SEO ging het bij optimalisatie om het overtreffen van algoritmen en het “bedriegen” van zoekmachines om uw site een betere positie te geven. Tegenwoordig zijn SEO-teams veel meer afgestemd op branding. Zoekmachineoptimalisaties moeten samenwerken met ontwikkeling om technische problemen op te sporen die van invloed zijn op optimalisatie en om op de hoogte te blijven van wijzigingen in de structuur van de site. Mensen die verantwoordelijk zijn voor SEO zijn soms verantwoordelijk voor interne technische aanbevelingen, vooral in technische sectoren. In sommige organisaties worden SEO’s en contentmarketeers de standaardbewaarders van dit soort KPI-zware prestatiegegevens. Het is duidelijk dat uw team analyses moet gebruiken om de prestaties van uw marketinginspanningen bij te houden. Er zijn echter waarschijnlijk talloze toepassingen voor deze gegevens die weinig te maken hebben met het lanceren van uw volgende campagne. Moeten anderen in uw organisatie kijken naar de prestaties van afzonderlijke webpagina’s of posts op sociale media? Misschien zal een bijzonder succesvolle e-mail uw verkoopspecialisten informeren over een demografie waaraan niet met succes wordt verkocht. |
Een Search Engine Optimization (SEO) Specialist analyseert, beoordeelt en implementeert wijzigingen aan websites zodat deze geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines. Vaak ...

Inhoudsopgave:
Tags: