Hoe zorg je voor een goede klantenservice

Ieder bedrijf krijgt er op den duur mee te maken: klachten en opmerkingen van klanten. Het is van groot belang ...

Inhoudsopgave:

Ieder bedrijf krijgt er op den duur mee te maken: klachten en opmerkingen van klanten. Het is van groot belang dat deze goed afgehandeld worden en op de juiste manier aangepakt worden. Als een klant zich niet serieus genomen voelt en het gevoel heeft dat jij niet je best doet voor hem, dan raak je je klant kwijt. En dat is natuurlijk zonde en onnodig geweest. Iemand die al een dienst of product bij je afgenomen heeft, is in potentie een terugkerende klant. Maar hoe zorg je eigenlijk voor een goede klantenservice? Wat moet je doen om klanten met klachten te behouden?

Waar moet je op letten?

Zodra je een klacht van een klant binnenkrijgt is het belangrijk om deze persoon zo snel mogelijk een ontvangstbevestiging te sturen. Laat hem weten wat de termijn is die je nodig hebt om zijn klacht te beantwoorden en dat je er alles aan doet om hem naar tevredenheid te helpen. Zorg er ook voor dat klanten snel weten te vinden waar ze moeten zijn voor klachten en opmerkingen. Laat ze niet zoeken op je site, maar geef duidelijk aan welk nummer ze kunnen bellen of welk emailadres er gebruikt kan worden. Geef mensen ook meerdere opties om te reageren. Dus sta ze niet alleen schriftelijk te woord maar ben ook bereid om klachten telefonisch aan te nemen. Blijf ten alle tijden beleefd! Ook als je zeker weet dat de klant ongelijk heeft. Bedank hem of haar voor de feedback en luister goed. Een klant die zich niet serieus genomen voelt, zal niet meer terugkeren.

 Hoe zorg je voor een goede klantenservice

Klantenservice Tele2

Als laatste willen we je nog een voorbeeld geven van een bedrijf dat zijn klantenservice goed op orde heeft. De klantenservice van Tele2 is zo’n bedrijf. Zij zijn op meerdere manieren bereikbaar en de medewerkers zijn goed opgeleid in het behandelen van klachten. De klantenservice van Tele2 doet er alles aan om je te helpen en je naar tevredenheid te woord te staan. Ze komen uit zichzelf met oplossingen en luisteren naar de klant. Een mooi voorbeeld dus van een goede klantenservice.

http://www.klantenservice.tips/telefoon-klantenservice/televisie/tele2/

Gerelateerde Berichten

Ben je net fris begonnen aan de werkweek, zit er meteen een vervelende e-mail van een belangrijke zakelijke klant in je inbox. De klant uit

...

De kracht van coaching Coaching is een krachtig hulpmiddel voor persoonlijke en professionele groei. Het biedt individuen de mogelijkheid om hun vaardigheden te verbeteren, zelfbewustzijn

...

Cmotions is een toonaangevend advies- en implementatiebureau op het gebied van datamanagement, analytics, data science en AI. Met een team van ervaren specialisten helpt Cmotions

...

Elektrisch rijden wint snel aan populariteit in Nederland. Steeds meer automobilisten stappen over op een elektrische auto, waardoor de behoefte aan openbare en private laadpalen

...

Je denkt er meestal niet over na, totdat het gebeurt: je komt thuis en je sleutel ligt nog binnen, of je merkt dat het slot

...

Transportoplossingen moeten vandaag de dag niet alleen efficiënt zijn, maar ook flexibel en betrouwbaar. Bij het verplaatsen van zware goederen of het werken op locaties

...

Wat een online marketing bureau in Den Bosch doet Een online marketing bureau Den Bosch helpt jouw bedrijf om online zichtbaar en succesvol te worden. Dit type

...

Wat doet een slotenmaker precies? Een slotenmaker helpt bij het openen, repareren en beveiligen van sloten voor woningen, bedrijven en voertuigen. Of het nu gaat

...

Kunststof bewerking speelt een steeds belangrijkere rol in de high tech industrie. Van halfgeleiders tot medische apparatuur en van lucht- en ruimtevaart tot optische toepassingen:

...

In een wereld waarin het onverwachte steeds vaker voorkomt, groeit ook het besef dat een goede voorbereiding essentieel is. Of het nu gaat om natuurrampen,

...

In een tijd waarin markten razendsnel veranderen en concurrenten nooit stilzitten, is het voor bedrijven cruciaal om hun omgeving continu te scannen. Weten wat er

...

Laden tijdens de goedkope uren helpt je om geld te besparen. Veel stroomaanbieders hebben tijden waarop het tarief lager ligt. Je kunt hiervan gebruik maken

...

De prefab industrie speelt een steeds belangrijkere rol in de moderne woningbouw. Met de stijgende vraag naar snelle, duurzame en kostenefficiënte bouwoplossingen, groeit ook de

...

De veelzijdigheid van tuinbanken Tuinbanken zijn een geweldige aanvulling voor elke buitenruimte. Of je nu een grote tuin hebt of een knus balkon, een tuinbank

...

Je bent goed bezig. Je hebt iets opgebouwd waar je trots op mag zijn. Maar ergens kriebelt het. Je wilt verder. Groeien. Toch is dat

...

Als je een protein shake neemt dan draagt dat bij aan een boost voor je spiergroei en bovendien zorgt dit voor een sneller herstel na

...