Wat doet een SEO specialist? Een SEO specialist is iemand die zich specialiseert in het vak SEO. Iemand die dagelijks bezig is voor veel verschillende klanten en deze organisch hogerop in Google tracht te brengen. Er is een groot verschil tussen een SEO specialist en een SEO specialist. Vaak is een SEO specialist werkzaam bij een bedrijf in-house. Hierdoor is deze persoon de gehele dag bezig met dezelfde website. Een SEO freelancer heeft vaak 10 tot wel 20 verschillende websites waar hij of zij mee bezig is. Dit maakt dat deze persoon zijn of haar aandacht moet kunnen spreiden en iedere website hogerop moet weten te brengen. Wat is de SEO betekenis? De complete betekenis van SEO kan worden onderverdeeld in 200 ranking signalen. Deze signalen zijn of bevestigd vanuit Google of ze zijn speculatie binnen de branche van de SEO. De 200 ranking signalen kunnen worden onderverdeeld in 3 grote groepen. Deze groepen zijn SEO-content, technische SEO en als laatste link building. Een SEO traject duurt ongeveer 6-12 maanden waardoor het een tijdsintensieve project is. De beloning is echter groter dan de investering. Wanneer een bedrijf op de gewenste zoekwoorden bovenaan staat kan deze hier enorm veel uit halen. Een voorbeeld hiervan is een kleding winkel die nummer 1 staat op het zoekwoord “kleding kopen”. Dit bedrijf kan hier enorm veel profijt uithalen doordat een groot percentage mensen die op zoek is naar dit zoekwoord ook daadwerkelijk een aankoop bij het bedrijf zal doen. Een complete SEO analyse Een belangrijk onderdeel van een traject door een SEO freelancer is de SEO analyse. Met een SEO analyse kan een persoon achter alle belangrijke fouten komen in de website. Wanneer deze bevindingen zijn gemaakt kunnen de fouten worden opgelost. Een SEO analyse beslaat alle punten die vanuit Google belangrijk zijn voor de SEO. Als eerste wordt dus de SEO content van een website gecontroleerd. Een groot gedeelt hiervan is of de teksten zijn geschreven voor de bezoeker of voor de zoekmachines. Wanneer het laatste waar is kan het zijn dat de teksten niet gebruikersvriendelijk zijn. Dit kan ervoor zorgen dat teveel bezoekers ervoor kiezen om geen aankoop te doen op de website. Wanneer de SEO analyse verdergaat zal de technische SEO worden bekeken van de website. Dit gedeelte is belangrijk doordat het alle functionaliteiten van de website zal doorgronden en controleren. Wanneer hier grote fouten in zitten zal Google dit een negatieve waadering geven en zijn de gewenste posities onhaalbaar. Ben je op zoek naar een professionele SEO analyse? Neem dan eens contact op met Ralf van Veen. Een ervaren SEO freelancer uit Rotterdam. |
Voor meer info : Bezoek de bron van dit bericht |