Een bedrijf doet er altijd goed aan om te investeren in haar organisatie. Zo worden er vaak trainingen aangeboden, zodat het bedrijf zich kan blijven door ontwikkelen. Deze trainingen zijn praktijkgericht, er zijn veel verschillende trainingen bedacht voor verschillende beroepen. Een van de mogelijkheden is om een incompany training te geven. Dit betekent dat de training in het bedrijf zelf wordt gegeven. Op deze manier zorg je ervoor dat de training precies aansluit bij de specifieke organisatie. VerloopAls een bedrijf een incompany training aanvraagt, volgt er altijd eerst een intakegesprek. Zo wordt er duidelijk wat de werkgever precies wil bereiken met de training. Hierbij wordt er gekeken naar wat er op dit moment speelt, en hoe de werkgever het graag zou willen zien. Op basis van deze informatie zal de training bedacht worden, rekening gehouden met het bedrijf, de bedrijfscultuur, en het niveau van de werknemers. Met het oog op de lange termijn vindt er ook altijd een evaluatie plaats. Hierdoor kan er gekeken worden of de training waardevol is geweest, de resultaten hiervan zullen over een langere periode duidelijk worden. De voordelen van een incompany trainingIncompany trainingen bieden vele voordelen tegenover een externe training. Zo kan de incompany training specifiek worden afgestemd op de organisatie, waardoor het bedrijf een compleet op maat gemaakte training krijgt. De werknemers kunnen elkaar beter leren kennen, waardoor ze ook beter kunnen samen werken. Ook qua logistiek biedt een training op eigen locatie voordelen. Zo zijn er voor werkgever en werknemer geen reiskosten of reistijd aan verbonden. Het organiseren op eigen locatie is bovendien makkelijker te regelen. Zo bepaalt het bedrijf zelf waar de training plaats zal vinden, en wanneer. Voor werknemers kan het makkelijker zijn om de inhoud van de training op dezelfde manier te volgen als andere vergaderingen in dezelfde ruimte. Dit kan ook zorgen voor meer motivatie. Een laatste, niet onbelangrijk voordeel is dat de kosten voor een incompany training vaak lager zullen zijn dan als het op een externe locatie plaatsvindt. NadelenEr zijn natuurlijk ook nadelen verbonden aan de incompany trainingen. Zo blijven de medewerkers in hun eigen groepje, en kunnen ze bijvoorbeeld niet brainstormen met mensen van een andere organisatie. Daarnaast is het ook makkelijker om in je eigen bedrijf afgeleid te worden. Als er bijvoorbeeld een belangrijk telefoontje is, zal je deze sneller aannemen dan als je niet op locatie bent. Omdat het alleen om de eigen organisatie gaat, kunnen er ook sneller dingen besproken worden die fout gaan in de organisatie, die verder niks met de trainingen te maken hebben. |