De meeste mensen hebben vast wel eens een pakketje thuis laten bezorgen. Bijna dagelijks komt er wel een busje langs van een of ander bezorgbedrijf. Maar wat doe je als je pakketje niet wordt bezorgd? Of nog erger wat doe je als het pakketje kwijt is?
Bij wie moet je zijnTen eerste moet je bij de webshop zijn waar je het pakketje hebt gekocht. Ga na of het al verzonden is en vraag de webshop om een verzendbewijs. Vaak kan een webshop zien waar een pakketje is gebleven en of het nog in transit is. Je kan uiteraard ook zelf klantenservice PostNL bellen als je bijvoorbeeld een track & trace-nummer hebt. In principe is de verkoper verantwoordelijk voor jouw pakketje tot dat het bij jou is aangekomen. Dus als het zoek raakt is het ook hun verantwoordelijkheid om ernaar te gaan zoeken
Bestelling bij de burenEen pakketje bij de buren laten aankomen klinkt natuurlijk ideaal. Jij hoeft niet thuis te blijven en te wachten op je pakketje en haalt het in je eigen tijd op. Maar wat nu als de buren zeggen dat ze niks hebben ontvangen? Dan is de situatie als volgt. Heb jij aangegeven dat je pakketje bij de buren bezorgd mag worden dan ben jij verantwoordelijk voor het pakketje en is het aan jou om te zorgen dat je het terug krijgt van de buren. Heb je niks aangegeven, dan blijft de webwinkel verantwoordelijk voor het pakketje. Ook als het zoek is geraakt na bezorging bij de buren. Het is dus hun taak om het terug te krijgen.
Beklag doenHet kan dus zo zijn dat je na dit alles nog steeds geen pakketje hebt. Je kan dan twee dingen doen. Je kan besluiten om binnen 14 dagen de koop te ontbinden. Dan is de webwinkel verplicht je het geld terug te geven. Je kan ook vragen of ze het pakket opnieuw opsturen zodat je alsnog je spullen binnenkrijgt.
|
http://nl-contact.nl/klantenservice-postnl/ |
